Alfa Romeo 4C Spider

Article5

Sylwetka 4C to ukłon w stronę historii i nawiązanie do charakterystycznej stylistyki modelu 33 Stradale: piękno w służbie ekstremalnych rozwiązań technologicznych. Alfa Romeo 4C, zaprojektowana w Modenie, łączy dwie wspaniałe tradycje: technologię Alfy i metody produkcji Maserati. Sportowe osiągi jeszcze nigdy nie miały tak atrakcyjnych kształtów.

W samochodach zaprojektowanych po to, by olśniewać, kluczową rolę odgrywa szybkość reakcji. Nowe podwójne suche sprzęgło TCT z kontrolą startu optymalizuje sposób zmiany biegów i przyspieszanie, a przełączenie intuicyjnego systemu wyboru D.N.A. w tryb Race gwarantuje doskonałą zabawę na torze wyścigowym.

Mechaniczne serce modelu 4C Spider, jednostka o pojemności 1750 cm3 z turbodoładowaniem, wykorzystuje najnowsze rozwiązania technologiczne. Inżynierowie Alfa Romeo zadbali o to, aby silnik był zarazem wydajniejszy i agresywniejszy.
Dzięki ich wysiłkom ta niewielka, lecz zadziwiająco mocna jednostka pozwala na uzyskanie bezprecedensowych sportowych osiągów godnych supersamochodu. Wszystkie zastosowane rozwiązania mają jeden cel: zapewnienie kierowcy wrażeń godnych Alfy Romeo. Aby je poczuć, wystarczy usiąść za kierownicą.

Włókno węglowe to najbardziej zaawansowany materiał stosowany w motoryzacji. Podwozie modelu Alfa Romeo 4C Spider – ważące jedynie 73 kilogramy – to jedna bryła wykonana z włókna węglowego. Skrzynia korbowa oraz przednia i tylna rama wykonane są z aluminium, co sprawia, że są wytrzymałe i niezwykle lekkie. Nadwozie wykonano z kompozytu SMC, materiału o niskiej gęstości, który jest lekki (o 20% lżejszy niż stal), a zarazem bardzo wytrzymały (stabilnością wymiarów dorównuje stali i przewyższa aluminium).

Centralnie umieszczony silnik oraz niezwykle złożony układ zawieszenia (podwójne wahacze z przodu i kolumna McPhersona z tyłu) sprawiają, że 4C jest doskonale wyważony i świetnie trzyma się drogi przy każdej prędkości. Za sprawą efektywnego układu hamulcowego z wentylowanymi tarczami i zaciskami Brembo na osi przedniej droga hamowania Alfy 4C rozpędzonej do prędkości 100 km/h wynosi jedynie 36 metrów. Co więcej, na przedniej i tylnej osi Alfy Romeo 4C montuje się opony o innych średnicach w celu zapewnienia doskonałej przyczepności na różnych rodzajach nawierzchni niezależnie od warunków pogodowych.

Masa własna samochodu to jedynie 940 kilogramów. Dzięki temu Alfa Romeo 4C Spider ma niezwykle niski stosunek masy do mocy: mniej niż 4 kg/KM. Za sprawą ponownie zastosowanego napędu na tylną oś 4C gwarantuje doskonałe wrażenia z jazdy i prawdziwe sportowe doznania.

Komentarze:

Musisz być zalogowany, aby dodać komentarz!


wstecz